- maandag 26 mei
Deze opleiding biedt medewerkers van lokale besturen inzicht in wat kwalitatieve dienstverlening betekent en hoe ze die concreet kunnen verbeteren. We bekijken kwaliteit door verschillende brillen: resultaat, proces en perceptie. Medewerkers leren klantverwachtingen inschatten, prioriteiten stellen en omgaan met klachten als kansen tot verbetering. De opleiding biedt praktische handvatten om van “goed” naar “geweldig” te evolueren in de publieke dienstverlening.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor alle personeelsleden die recent in dienst getreden zijn bij een lokaal bestuur.
Voorkennis
Geen
Doelstelling
Deze opleiding leert medewerkers van lokale besturen hoe ze de kwaliteit van hun dienstverlening zichtbaar kunnen verbeteren. Ze ontwikkelen inzicht in klantverwachtingen, meten en evalueren kwaliteit vanuit verschillende invalshoeken en zetten gerichte stappen naar een klantgerichte, efficiënte werking. Klachten beschouwen ze niet langer als last, maar als hefboom voor verbetering.
Programma
Hoe bereiken we excellente dienstverlening binnen ons bestuur? (3 uur) – 26/05/2025
- Beeldvorming
- Kwaliteit van de dienstverlening
- Hoe vertaal ik de waarden van mijn bestuur naar een kwaliteitsvolle invulling van mijn functie?
Werkvorm
We werken sterk interactief aan de hand van concrete vragen en cases van de deelnemers.
Trainer
Tom Vandooren, Kyrat consult, zelfstandig docent
Ik schrijf me in: Kwalitatieve dienstverlening – Module Werken in een lokaal bestuur – Vonk