Collegagroep personeelsverantwoordelijken 2025

Collegagroep personeelsverantwoordelijken

Als verantwoordelijke van de personeelsdienst van een stad/gemeente wil je uiteraard op de hoogte zijn van de nieuwste wetgevingen en tendensen binnen jouw vakgebied. Daarnaast ben je benieuwd naar hoe jouw collega’s van andere besturen bepaalde HR vraagstukken aanpakken.

De collegagroep voor de personeelsverantwoordelijken biedt antwoord op deze nood. Bij elke collegagroep wordt een spreker uitgenodigd die een actueel HR-topic toelicht. De deelnemers van de groep kunnen zelf aangeven over welke HRtopics ze meer willen leren zodat wij bij VONK op zoek kunnen gaan naar de geschikte spreker.

Daarna is er tijd voor een intervisiemoment waar je samen met collega’s ervaringen uitwisselt en op zoek gaat naar een antwoord op hun vragen.

Dit alles onder de begeleiding van ervaringsdeskundige Ann Moreels die alles in goede banen leidt en haar jarenlange kennis graag met de groep wil delen.

Doelgroep

Je bent verantwoordelijke van de personeelsdienst van een stad/gemeente. Je behandelt alle aspecten van het HR gebeuren binnen een lokaal bestuur, en niet voor 1 vakgebied (vb. vorming). Kortom, je bent een generalist die van alle aspecten van de personeelsdienst het fijne moet weten.

Omdat er zoveel op je af komt is het niet evident alle nieuwe regelgeving en trends binnen HR op te volgen. Ook heb je vragen over de “technische thema’s” van je afdeling.

Je wilt graag een antwoord krijgen van een specialist ter zake en hebt de nood om kennis, ervaring en ideeën uit te wisselen met andere personeelsverantwoordelijken.

Doelstelling

Tijdens de bijeenkomsten verhoog je jouw deskundigheid door uitwisseling van ervaringen met collega’s. Ervaringen van anderen helpen je vanuit een andere invalshoek naar een vraagstuk of probleem te kijken.

Programma

De bijeenkomst van de collegagroep bestaat steeds uit 3 delen:

  • Bespreking van een vastgelegd centraal thema.

Voor bepaalde thema’s nodigen we een deskundige uit om het thema toe te lichten, met de mogelijkheid tot vraagstelling. (±1u30min.)

  • Pauze (±15 min.)
  • Ronde tafel gesprek (± 1u30 min.)
    • Waar is iedereen momenteel mee bezig?
    • Succesverhalen van de leden
    • Hot items
  • Vastleggen van een centraal thema voor de volgende bijeenkomst (±15min.)

Een professionele procesbegeleider is aanwezig om de collegagroep in goede banen te leiden.

Werkvorm

Een professionele procesbegeleider is aanwezig om de collegagroep in goede banen te leiden. Deze begeleider structureert het proces, biedt creatieve werkvormen aan en stimuleert het stellen van vragen.

Trainer

Procesbegeleider: Ann Moreels, HR- en organisatie-adviseur en docente Associatie KU Leuven.

Deskundige : Voor inhoudelijke thema’s worden deskundigen uitgenodigd. De deskundigen variëren per thema.

Programma - details

Collegagroep personeelsverantwoordelijken 2025

Datum: dinsdag 25 februari | Uur: 13:30 - 16:30 | Locatie: Kasteel Tillegem - bibliotheek

Collegagroep personeelsverantwoordelijken 2025

Datum: dinsdag 24 juni | Uur: 13:30 - 16:30 | Locatie: Kasteel Tillegem

Collegagroep personeelsverantwoordelijken 2025

Datum: vrijdag 19 september | Uur: 09:30 - 12:30 | Locatie: PH Boeverbos - zaal 3

Collegagroep personeelsverantwoordelijken 2025

Datum: maandag 8 december | Uur: 13:30 - 16:30 | Locatie: PH Boeverbos - zaal 1
DatumTijd
25-02-202513:30 - 16:30
24-06-202513:30 - 16:30
19-09-202509:30 - 12:30
08-12-202513:30 - 16:30

Prijs

€650,- (abonnee, incl. btw, niet-abonnees betalen 20% meer)

Beschikbare plaatsen

8

Klik om je aan de wachtlijst toe te voegen
Klik om onze nieuwsbrief te ontvangen
Klik voor een in-huis offerte
Klik indien je nog meer vragen hebt

Inschrijven