Sociale vaardigheden

Sociale vaardigheden - de volgende opleidingen gaan binnenkort van start


Begeleiden van collega’s/stagiairs/vrijwilligers op de werkvloer – 19 mei 2020

Een nieuwe collega, een stagiair, een vrijwilliger begeleiden op de werkvloer, het is niet steeds evident. Tijdens deze opleiding willen we je handvaten en kaders aanreiken die jou kunnen helpen bij het opnemen van deze rol.

Helder communiceren: Hoe breng ik mijn boodschap krachtiger over? – start 24 november 2020

Helder communiceren is een kunst. Het helder en duidelijk verwoorden van jouw boodschap verhoogt de kans op succes! In deze opleiding staan we stil hoe communicatie nu precies werkt en hoe jij met behulp van enkele technieken en handvaten jouw communicatie kan versterken.

Helder communiceren: Hoe breng ik mijn boodschap krachtiger over? start 8 oktober 2019

Je maakt op een praktische manier kennis met de algemene principes van communicatie. Je ervaart wat het effect is van verschillende communicatiestijlen en hoe je deze zelf kunt toepassen in de praktijk. Je leert een aantal gesprekstechnieken toepassen die de samenwerking en het overleg met anderen effectiever maken.

Omgaan met klanten in moeilijke situaties en met verbale agressie – 1 oktober 2019

Deze opleiding leert je om te gaan met moeilijke klanten en met verbale agressie. Je leert waarom mensen zich lastig kunnen gedragen en hoe je hier succesvol op inspeelt ... want de manier waarop we reageren is bepalend voor het verdere verloop van het contact/conflict.

Omgaan met klanten in moeilijke situaties en met verbale agressie – 5 maart 2020

Deze opleiding leert je om te gaan met moeilijke klanten en met verbale agressie. Je leert waarom mensen zich lastig kunnen gedragen en hoe je hier succesvol op inspeelt ... want de manier waarop we reageren is bepalend voor het verdere verloop van het contact/conflict.

Omgaan met klanten in moeilijke situaties en met verbale agressie – 6 oktober 2020

Deze opleiding leert je om te gaan met moeilijke klanten en met verbale agressie. Je leert waarom mensen zich lastig kunnen gedragen en hoe je hier succesvol op inspeelt ... want de manier waarop we reageren is bepalend voor het verdere verloop van het contact/conflict.

Ontdek je eigen communicatie stijl en hoe je die afstemt op anderen. (Insights ®) – start 18 februari 2020

Krijg je als medewerker graag inzicht op jouw manier van communiceren, de sterke punten hiervan en de aandachtspunten? Wil je graag leren hoe je (nog) beter te verbinden met anderen: klanten, collega's, leidinggevende? Dan is deze opleiding beslist iets voor jou.

Workshop assertiviteit: hoe krijg ik het gezegd? – 21 oktober 2019

Tijdens deze workshop leer je hoe je je kan uitdrukken op een assertieve manier. Nadien ben je in staat om boodschappen op een heldere manier over te brengen en durf je je standpunt duidelijk communiceren zodat je wordt gehoord door de andere. Je kan nee zeggen als je iets niet wil of als je het niet eens bent met iemand.

Workshop assertiviteit: hoe krijg ik het gezegd? – 27 april 2020

Tijdens deze workshop leer je hoe je je kan uitdrukken op een assertieve manier. Nadien ben je in staat om boodschappen op een heldere manier over te brengen en durf je je standpunt duidelijk communiceren zodat je wordt gehoord door de andere. Je kan nee zeggen als je iets niet wil of als je het niet eens bent met iemand.