Sociale vaardigheden

Sociale vaardigheden - de volgende opleidingen gaan binnenkort van start


Helder communiceren – najaar 2017

Je maakt op een praktische manier kennis met de algemene principes van communicatie. Je ervaart wat het effect is van verschillende communicatiestijlen en hoe je deze zelf kunt toepassen in de praktijk. Je leert een aantal gesprekstechnieken toepassen die de samenwerking en het overleg met anderen effectiever maken.

Workshop assertiviteit: hoe krijg ik het gezegd? – 20 maart 2018

Tijdens deze workshop leer je hoe je je kan uitdrukken op een assertieve manier. Nadien ben je in staat om boodschappen op een heldere manier over te brengen en durf je je standpunt duidelijk communiceren zodat je wordt gehoord door de andere. Je kan nee zeggen als je iets niet wil of als je het niet eens bent met iemand.

Sociale vaardigheden - Bekijk ook onze andere opleidingen:


Verbaal agressieve klanten: Hoe ermee omgaan? – najaar 2017

Tijdens deze opleiding leer je: - klantgericht te handelen in een moeilijke situatie zonder de burger of zichzelf geweld aan te doen en - professioneel omgaan met burgers die zich verbaal agressief gedragen. De opleiding wordt op een bijzonder interactieve manier gegeven en vertrekt vanuit de ervaringen van de deelnemers zelf. Om de leereffecten te ondersteunen wordt een acteur ingeschakeld. Dankzij de acteur kan de intensiteit verhogen.

Verbaal agressieve klanten: Hoe voorkomen? – najaar 2017

Tijdens deze opleiding leren we: - welke verwachtingen klanten hebben en hoe we hieraan kunnen tegemoet komen - hoe belangrijk de juiste communicatie en gedrag zijn bij de omgang met de klant De opleiding wordt op een bijzonder interactieve manier gegeven. We vertrekken vanuit de eigen ervaringen van de deelnemers en bouwen hierop verder. We oefenen vaardigheden in.