Sessie 1 collegagroep organisatiebeheersing – Plan van aanpak OBS

Programma
Inhoud:
- welk systeem gebruiken als kapstok? Welk systeem past best bij mijn organisatie?
- hoe coördineren? Van ad hoc aanpak naar een gecoördineerde aanpak
- hoe zet ik een planning / kalender op? structuur – plan van aanpak. (wat moet wanneer in welke periode en met welke frequentie gebeuren binnen de domeinen kwaliteit, beleid, organisatiebeheersing en -ontwikkeling)
- vergelijking leidraad Vlaanderen met andere systemen – aanvullen van de leidraad
- hoe transparant kan je maken?
- welke opvolgingstools zijn er voorhanden? Hoe informatie delen?
- hoe teamgericht werken?
- prioriteiten leggen, waarmee starten
- Puzzelstukjes samenbrengen (proactief kunnen werken) – er een samenhangend geheel van maken
- pdca cyclus: plannen, uitvoeren, evalueren en bijsturen: hoe integreren in de dagelijkse werking het het beleid?
- hoe doelstellingen, kengetallen en indicatoren, verbeteracties en projecten, budget, dagelijkse werking op punt zetten?
Werkvorm
- kennismaking met platform → live tonen – ism Martin Winnock
- best practice van Eveline: OBS op teamniveau
- in kleine groepen uitwisselen rond onderwerpen en delen in plenum of een open space
Trainer
Inge Vromant
Prijs

Plaats
Sold out!