Sneller werken met Word? Gebruik dan deze tips

Sneller werken met Word? Gebruik dan deze tips

1. Lint met toetsenbord gebruiken

Door gebruik te maken van sneltoetsen kan je heel wat tijd besparen. Een sneltoets is een toetsencombinatie die je op het toetsenbord indrukt om één of andere functie uit te voeren.

Heb je moeite om al de verschillende sneltoetsen in Word te onthouden, druk dan de ALT-toets in. Word zal de letters weergeven die je moet aanklikken op je toetsenbord om een bepaald tabblad te selecteren. Wanneer je een letter hebt aangeklikt, bv de letter “N”, dan wordt voor alle opties die onder dit tabblad liggen een sneltoets getoond.

Zo kan je bijvoorbeeld snel jouw afdrukstand staand maken door volgende toetsencombinatie: druk eerst op Alt, daarna op de letter P en daarna op de letter R; nu kan je eenvoudig met jouw pijltjestoets naar beneden gaan om Staand te activeren.

2. Een niet-bewaard document herstellen.

Wist je dat je eenvoudig niet-opgeslagen documenten toch kan recuperen?

MS Word slaat automatisch je document op, met de optie AutoHerstel.
Je kan deze vernieuwde maar niet-opgeslagen documenten openen via Lint > Tabblad Bestand > Info > OnderdeelVersies beheren. (Excel 2016: document beheren)
Kies Versies beheren > Niet-opgeslagen documenten herstellen om een nog oudere versie te openen.

3. Rangorde in een opsomming wijzigen

Selecteer het item van de opsomming waarvan je de rangorde wil wijzigen en klik vervolgens op Shift + Alt + pijltje naar boven/pijltje naar beneden.

Zo verplaats je eenvoudig de items in een opsomming zonder te knippen en plakken. Bij een nummering worden de nummers automatisch aangepast.

Interesse in nog meer tips? Schrijf je snel in!

Word 2013– Tips & tricks – dinsdag 29 mei 2018

 

 

Delen